VOORBEREIDENDE STAP!
Er kunnen niet heel veel kinderen tegelijkertijd met de robot werken. Mijn voorstel is dat er twee (eventueel drie) kinderen tegelijkertijd deze opdrachtkaart proberen te maken.
INSTRUCTIE-FILMPJE PROGRAMMEREN
Deze keer géén instructiefilmpje, maar alleen een missie-filmpje.
MISSIE-FILMPJE
EXTRA VERDIEPING!!!
Voor de echte doorzetters, die ook al redelijk goed de Engelse taal kunnen volgen, hieronder nog een tweetal filmpjes over de RLI (Reflected Light Intensity). Dit heeft te maken met de manier waarop de kleurensensor een kleur leest. Dit geeft steeds een getalletje. En dat kun je uiteindelijk gebruiken om een programmaatje te schrijven, waarbij de robot een lijn volgt. Alleen doet hij het deze keer niet schuddend, zoals in het programmaatje dat je al hebt gemaakt. Maar hij doet het vloeiend, wat ONTZETTEND VEEL TIJD scheelt!
DIT IS MOEILIJK!!! Schaam je dus niet om je leraar om hulp te vragen bij het begrijpen van deze uitleg.
FILMPJE 1: Reflected Light Intensity (RLI)
FILMPJE 2: Een robot die een lijn vloeiend (smooth) volgt