
De apps in deze derde groep van drie iPad-apps, zijn andere soort spellen dan die in de eerste twee groepen. Het eerste spel, Code-A-Pillar, is eigenlijk een ontzettend simpel spel om de basics te leren. Mochten kinderen de twee eerste groepen van iPad apps te lastig vinden, laat ze dan met Code-A-Pillar beginnen. De laatste twee spellen zijn ook geheel anders. Bij deze spelen ligt de nadruk niet zozeer op het programmeren an sich, maar meer op oorzaak en gevolg. De levels zijn eigenlijk een soort puzzels die met logisch, vaak logaritmisch nadenken kunnen worden opgelost. En dit is vaak lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt.
Om dit onderdeel in een circuit te kunnen gebruiken heb je de volgende zaken nodig:
- Een iPad.
- De apps, zoals hieronder weergegeven.
Think & Learn Code-a-pillar
Dit zeer simpele code-spel is bedoeld voor kinderen die veel moeite hebben met de apps uit iPad apps 1 en 2. Met behulp van C0de-a-pillar kunnen de kinderen op een eenvoudig instapniveau de manier van werken bij programmeren leren kennen.
Where's my water? 2
Dit amusante spel gaat om het vinden van mogelijkheden, rekening houdend met zaken als zwaartekracht. Alles draait om water, in verschillende vormen, dat onder andere kan worden gebruikt om machines aan te sturen.
Hieronder vind je een PDF-bestand met daarin de doelen waaraan in deze lessenserie worden gewerkt. Ook zijn er aftekenlijsten voor de apps, zodat de kinderen kunnen bijhouden hoever ze zijn gevorderd, na een circuit-les. Op zich houdt elk spel dit ook wel bij, maar als een ander gaat werken met dezelfde iPad, dan maken de spellen hierin geen onderscheid.
⚠ Deze inhoud is op dit moment helaas niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerders van deze site, zodat zij de betreffende plugin kunnen controleren.